Sjaals maken je outfit

Een goede sjaal is een onmisbare basic in de kledingkast van de stijlvolle, moderne vrouw. Met een sjaal in jouw kleur als een verlengstuk van jouw persoonlijkheid kun je iedere outfit stijlen. Een sjaal kun je als een warme deken om je heen slaan. De sjaals van SjaalMania zijn met veel liefde en respect gemaakt. Ze zijn gemaakt van hoge kwaliteit garen die ze inkopen bij de beste producenten in Italië.

Deze garens worden verwerkt tot tijdloze sjaals in meer dan vijftig kleuren. Dit gebeurt door een Nederlands familiebedrijf met brei ateliers in heel Europa. In dit hele proces wordt erop toegezien dat zowel mens, dier als milieu met respect worden behandeld.

De SjaalMania collectie bestaat uit 5 modellen en staat bekend om de vele kleuren. De SjaalMania sjaals blinken uit in kwaliteit, het gebruik van natuurlijke materialen en tijdloosheid. 

SjaalMania breidt haar collectie periodiek uit met nieuwe kleuren, een aangepaste maat of een nieuw model. SjaalMania is daarmee het vertrouwde adres waar je als klant altijd een sjaal van topkwaliteit kunt vinden.

Micky van Vollenhoven, oprichtster SjaalMania, startte met de webshop in 2012 als testcase voor de online marketinglessen die zij destijds gaf. ‘Het is best een grappig verhaal’, vertelde ze in een interview aan Fashion United, ‘ik kon sommige vragen van cursisten niet beantwoorden aangezien online marketingkennis snel veroudert. Daarom zette ik als test een webshop op en paste alle e-commerce regels toe die ik doceerde in de cursus. Op een gegeven moment ging het zo goed dat ik gestopt ben met cursussen geven.’

Lees het hele interview van Micky op Fashion United of lees meer over Micky en het ontstaan van SjaalMania in de SjaalMania blog.

De uitdaging

‘Live in een dag’ was de uitdaging bij de implementatie, dit hebben we gehaald. Het fulfilmentproces is zorgvuldig ingericht en dezelfde dag zijn de web orders verwerkt. Zo heeft de klant helemaal niets gemerkt aan deze overgang.

Het beheren van de voorraad en het verzenden van de orders conform de wensen van SjaalMania is een van onze dagelijkse uitdagingen. Hierbij is het doel de sjaals netjes te verpakken voor zowel consumenten als winkeliers (= twee verschillende orderstromen).

De oplossing

Binnen een dag werden alle producten in- en opgeslagen. De koppeling met SjaalMania werd dezelfde dag gerealiseerd. Hierdoor worden de orders automatisch in D-Liver (= WMS/OMS van MINC) geïmporteerd. De online bestellingen worden direct zichtbaar in het systeem.

Op de fulfilment afdeling van MINC worden de pakkenbonnen dagelijks uitgeprint en de bestelde sjaals worden uit de schappen gepakt.

Samen met een ‘Handle with Love & Care’- kaartje worden de sjaals verpakt. Dit kaartje draagt, evenals de manier van verpakken, bij aan het effect van dit contactmoment; als je de sjaal uitpakt voelt het alsof je een cadeautje gekregen hebt.

De adresetiketten worden geprint en geplakt op het juiste pakket/brievenbuspakje. Vervolgens worden de pakketten en pakjes ter verzending aangeboden aan PostNL.

Het resultaat

– Professionele samenwerking

– Geautomatiseerd weborderproces

– Continuïteit in e-fulfilment

– Inzicht in order- en verzendstromen

– Micky heeft haar handen vrij om te ondernemen